رضا پورکریمان

ReZa PouRKaRiMaN
رضا پورکریمان

تو دنیای منی اما ؛ به دنیا اعتمادی نیست !

پیام های کوتاه

بایگانی

مینوت

دوشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۷، ۰۴:۰۸ ق.ظ

قبل از اینکه بخوام برم سر اصل مطلب ، میخوام یه توضیح مختصر در مورد سوالاتی که ممکنه در این بخش از تاپیک که عنوانش هست #مینوت ، جوابش رو بدم که تا حدی با این بخش آشنا بشید؛چون ممکنه در ادامه بیشتر به این بخش بپردازم.

۱-“مینوت” یعنی چی (؟) 

  • مینوت به معنای «پیش نویس» یا «چک نویس» می باشد.(که فکر میکنم در اصل ریشه فرانسوی هم داشته باشه این کلمه)

۲- چیزایی که در بخش مینوت نوشته میشه چیه دقیقا (؟) 

  • مطالب و نوشته های مندرج و منتشر شده در بخش «مینوت» را می شود دل نوشته اطلاق نمود.(ولی از اونجایی که من به علم شعر کاملا واقف و آگاه نیستم ترجیحاً سعی میکنم بگم دل نوشته تا اینکه بخوام از واژهٔ شعر و ترانه و... استفاده کنم.)

۳- توضیح آخر ...

  • در این بخش ، یعنی بخش مینوت ... احتمالا با جملات و یا حتی کلماتی رو به رو خواهید شد که کاملا «ابزورد» به معنای (پوچ،بی معنی و...) می باشد.روی هم رفته در این بخش هر آنچه در مصدر تفکر و تعقل و اندیشه خطور کرده باشد منتشر شده. (به زبان فارسی خیلی سخت بخوام بگم ؛ هر چیزی که تو ذهنم بوده نوشتم)

💢 جهت مطالعه این بخش و مشاهده متن کامل بر روی «تیتر» مینوت در بالای صفحه کلیک کنید(تپ کنید)

®️

دیگه دستاتو ازم نگیر ، بمون 

من و تو خاطره سازیم هر دومون

.

.

®️

این اواخر ، دستم انگار

روی یک تیکه ی یخ بود

دوستیمون مثل طنابُ

این اواخر مثل نخ بود

.

.

®️

دست دادن با گرگ ها و حال احوال کردن با آنها بهتر از به حال و احوال گرگ ها دچار شدن است.

.

.

®️

بی رحم و بی انصافِ کی بودی (؟)

.

.

®️

همون اول آشناییمون بهش گفتم برو (!) نرفت (!) موند ، عشق ریشه دووند ؛ نموند ، رفت ... تموم ریشه م رو سوزوند.

.

.

®️

ببین حال من با تو انقدر خوشه

که خودش رو برا تو داره میکشه

.

.

®️

جهنم کجا میتونه باشه جز

همین جایی که تو دیگه نیستی

.

.

®️

حمل بر بی ادبی نباشه ، من عاشقتم

.

.

®️

هوای حوصله ابری و سرده

تمام بغض من معنیش درده

لابد میخوای بگی اینا چیزی نیست

لابد میخوای بگی درد واسه مرده

.

.

®️

تا بوده ، همین بوده

دنیام پر از دوده

یک پُک به همین سیگار

نه ، این بار یه کم زوده

شاید باورش سخته

مشکل نه هوا بوده

نه این حجم از دوده

گلبرگ دهن وا کرد

گفت مشکل من کودِ

.

.

®️

این زندگی شاید قشنگ باشه

واسه تویی که مار هفت خطی

بنویس و آخرش رو امضا کن

بذار بگم احسنت،چه دس خطی

این روزگار حالم رو بد کرده

ماحاصلش اعصاب خط خطی

برنده ای نداره این داستان

طبق همین یه نسخه ی خطی

.

.

®️

بیست سال بود که زندگی کردم اما یک شب خوابیدم .. از فردای آن شب هر روز برایم بیست سال گذشت ... امروز ، چیزی بالغ بر ۱۳۰۰ سال خسته م.

.

.

®️

وقتش رسیده که باور کنی که الان چند وقته که همدیگرو گم کردیم ... خوب بگرد ببین منو کجای دلت جا گذاشتی (!) 

.

.

®️

انگیزه واسه خوب بودن نیست

دردا و غصه که دو سه تا نیست

.

.

®️

برگرد به امپراطوری اولت

من خط به خط

من نت به نت

من تا ته مسیر میام به دیدنت

.

.

®️

برای من نقش بازی نکن

من خودم فیلم ساز ماهرم

نقشی که تو برایم ایفا کردی را من

روزی هزار بار قبل از تو اتود زده ام

.

.

®️

برای یک بار هم که شده منو به حنجره ت دعوت کن ؛ بذار برای یک عمر هم که شده ذوق مرگ بشم.

.

®️

به مقدسات قسم «من» ، به مقدسات قسم نمی خورم «من» ؛ به مقدسات قسم «من» ، هیچوقت قسم دروغ نمی خورم «من».

.

.

®️

سیاره ی ما پر از خشم ِ ؛ جهان ما پر از مرد و ریش و پشم ِ ؛ یک فرماندهٔ پشمک مسلک ایستاده جلو ؛ یک سرباز که حرفش فقط بله چشمِ ؛ و برای باقی مردم این حرف ها ، دیگه حتی نخ هم نیست ، همون پشمِ.

.

.

®️

من به آغوش تو عادت کردم

شعرهایت را من از بر کردم

با تمام خوب و بد های زمین

عمری با زیبایی تو سر کردم

.

.

®️

تو حال و روزِ خوبِ من بودی

.

.

®️

دوست داشتنت را چه آسان میگذارمش کنار

باید بماند این جمله در مغز من همیشه ماندگار

تو مهربان و دوست داشتنی بودی ، ولی

زین پس همین عکس تو باشد و سیگار ماندگار

.

.

®️

خوشبختانه دلم برای تو تنگ نمی شود

گاهی فقط بهانه گیر ،گوشه گیر و سنگ می شود

.

.

®️

من شاعرانگی بلد نیستم

پای این حرف خود می ایستم

از حق نگذریم به غیر از همین شاعرانگی

من در هنر عاشقانگی بیستم

.

.

®️

هر بار که صدات میزنم عشقم

خوشحالم از اینکه هستی پیشم

وقتی که جوابمو نمیدی

بدجور بهم میریزم عشقم

.

.

®️

خدا شاهده بی تو دل می کنم

از این روزگار ، من مگه نوکرم (؟)

جلو هر کسی جز تو من خم شدم

تو فکرش همین بوده که من خرم

.

.

®️

اقیال بی غیرت این کشور

قد یه ارزن دل نسوزوندن

آبروی این مملکتُ بردن

فاتحه ی این کشور خوندن

.

.

®️

سکران بودم و سکرات میدادم

گویی همه ی عالم و آدم مستند

.

.

®️

مستهجن شده دنیا و گرفته بوی گند

هیچکس دم نزد اما شده در سجن و یه بند

.

.

®️

بی تو از دنیا و آدم هاش بیزارم

من برای عشق تو دنیامو میزارم

.

.

®️

پاییزی شده چشمای نازت

بارون میباره رو موی بازت

.

.

®️

دو رکعت نماز میت 

واسه این دلم بخونید

دل من هزار بار مرد

وقتیکه گذاشتی رفتی

.

.

®️

باور نمیکنی بدون تو دلم تنگ می شود

هر وقت که نیستی دلم سنگ می شود

باور نمیکنی و نمیتوانی بفهمی ولی ...

دنیا بدون تو روزگارش سر نمی شود

.

.

®️

من بک رضا پورکریمان م با اخلاق خاص و منحصر به فرد ؛ خواه بپذیر و خواه قبولم کن ، خواه نپذیر و به دَرَک ، هر چه خواهی کن.

.

.

®️

مسیر شب ، چه طولانی و سرده

تو این پاییز دلم درگیره درده

هوا بارونی هم باشه که دیگه

خودش عامل گریه های مرده

.

.

®️

بریدم از همه دنیا و آدم های بی خیرش

دیگه خستم از این عالم دیگه حتی زدم قیدش

میخوام برگردم از اول برم یک جا گم و گور شم

گذشت و من گذشتم از ، همه خوبی و از خیرش

.

.

®️

یه غمی دنیامو ، داره میسوزونه

.

.

®️

بارون اومده دلم ، رو ببره با خودش

میگفت تنهات نمیذارم ، این بود جلمهٔ خودش

حالا که رفته و من موندم تنها 

با کلی خاطره تو اوج غم ها

.

.

®️

میتونی برگردی به اون دوران

هرگز برای تو یکی سخت نیست

حتی میتونی بری از اینجا

از تو عزیزم هیچ بعیدم نیست

.

.

®️

از همه دنیا ، بیزارم دارم

کل این روزا ، یه ریز میبارم

مثل یک ابر،سرگردون شدم

اینو میدونم ، از غم سرشارم

.

.

®️

همیشه یک نفر باید بمونه

که یک دنیا بهش وابسته باشی

دیگه هیچ درد و غصه ای نمونه

اگه اون نباشه تو هم نباشی

.

.

®️

بیقرارم نازنینم بیقرار روی تو

جان عالم نازنین قربان روی ماه تو

من فدای خاک پاک و سرمه ی چشمان تو

.

.

®️

هوا پاییزی و دلگیر و سرده

گلوم انبار بغض مثل سنگه

دلم بی تو همه ش درگیر درده

نذار برات بگم که دل چه تنگه

.

.

®️

شاید براتون باورش سخته

اما خیالم راحت و تخته

هر کی کنارم بوده یک روزی

فهمیده که دوستی با من سخته

.

.

®️

یک آسمون درگیر چشمات بود

دریا و اقیانوس قرقت بود

وقتی که رفتم از کنار تو

عالم همه خوشحال از مرگت بود

.

.

®️

چشم از من بر ندار

من جون میدم بری

سر به سرم نذار 

پیر میشم تو بری

💢پایان💢