رضا پورکریمان

ReZa PouRKaRiMaN
رضا پورکریمان

تو دنیای منی اما ؛ به دنیا اعتمادی نیست !

پیام های کوتاه

بایگانی

۲ مطلب در مرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

.
حاکمیتی که مستبد و دیکتاتور مأبانه پیش روی کنه و از مواضع سختیگیرانۀ خودش عقب نشینی نکنه و با ملایمت و ملاطفت برخورد نکنه؛ بدون شک و یقیناٌ محکوم به فناست !

قانونی که با مخالفت جمعی روبروست؛ قانون نیست و اگر هم باشد ، قاعدتاٌ قانون خوبی نیست و بایستی مورد بازنگری و سنجنش جمعی باشد تا به قانون درست و کامل و قابل پذیرش و رعایت برای همه ی افراد و اقشار قرار بگیرد.

با این تفکر غلط و افراط گرایانه مبنی بر اینکه کشور ما، کشور اسلامی و مذهبی است و با جمله ی سوء استفاده گرایانه (ما شهید دادیم) و قوانین بر اساس اصول سنتی و اعتقادی نوشته می شود؛ از پایه و اساس ایراد دارد !

جامعه امروز؛ جامعه مترقی و پیشرفته است و جوان امروز افکار سنتی قانون گذاران دیروز (گذشته) را نمی پزیرند و قوانین با پیشرفت جامعه شهری و مدرنیته باید بروزرسانی و بازنگری و مورد سنجش و پایش عمومی قرار بگیرد و اینکه صرفاً عده ای تحت عنوان نمایندگان ملت بعنوان قانون گذار در پارلمان کشور تصمیم گیرنده باشند و عده ای دیگر در ارگانی دیگر آن را تایید یا رد نمایند ؛ در جامعه امروزی پذیرفتنی نیست ! چرا که با توجه به گذشت بیش از 4 دهه از عمر این نظام و حاکمیت؛ افرادی بر مسند قدرت نشسته و آمده اند که بعضاً افراد درستی نبوده اند و باعث تخریب وجه و شخصیت جامعه ایرانی شده اند و همین امر باعث شده که اقشار جامعه نسبت به عملکرد مسئولین و افراد موثر در جامعه بشدت نا امید باشند و همین امر مستوجب بی اعتمادی جمعی شده است و همین نا امیدی و بی اعتمادی باعث نافرمانی عمومی و جمعی هم شده !


تا زمانی که جامعه از افراد نخبه و دارای سلامت روانی کامل بی بهره باشد و افراد مناسبت در جایگاه مناسب وارد عرصه مسئولیت پذیری نشوند؛ این وضعیت نابسامان همچنان اسفناک پیش خواهد رفت و جامعه به قهقرا و فلاکت و نابودی کشیده خواهد شد و نارضایتی حاصل از رفتار دیکتاتوری و استبدادی اوضاع را به غایت بدتر کرده و به خشونت خواهد برد.
.
 

۲۵ مرداد ۰۲ ، ۱۴:۰۰

.
درد دارد که هرچه بنویسی،
‏نتوانی شرحِ غم بدهی

‏درد دارد به طفلِ احساست،
‏شب به شب قبلِ خواب سم بدهی...

((شهریار نراقی))
.

۰۲ مرداد ۰۲ ، ۰۰:۰۰