رضا پورکریمان

ReZa PouRKaRiMaN
رضا پورکریمان

تو دنیای منی اما ؛ به دنیا اعتمادی نیست !

پیام های کوتاه

بایگانی

بو و مزه ی محصولات

پنجشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۹، ۰۴:۰۰ ب.ظ

چند وقت پیش داشتم مرغ میخوردم مزه ی خاصی رو احساس کردم ... مزه ش به قدری زننده بود که واقعا داشتم کلافه میشدم ... اول فکر کردم شاید مشکل از قوه ی بویایی و چشایی من بوده که همچین مزه و بویی رو حس کردم چون بعد از موضوع کرونا که حس بویایی و چشایی رو از دست داده بودم ؛ بعضی وقتا بویی شبیه بوی روغن نباتی احساس میکردم و فکر میکردم کل خونه بوی روغن نباتی میده و یا حتی کل منطقه.وقتی موضوع رو برای پدرم مطرح کردم گفت تا حالا دقت نکرده ... یکی دو بار دیگه هم تلاش کردم که موضوع رو به نحوی دیگه به پدرم انتقال بدم ... چون این مزه و بو توی شیر و تخم مرغ هم بود. اوضاع به قدری برام عذاب آور شده بود که حتی موقع تعریق بدنم هم این بو رو استشمام می کردم و حتی در سرویس بهداشتی. گذشت ... نتونستم موضوع رو به پدرم اثبات کنم ... تا اینکه یک روز که محل کار دوستم بودم و برادر بوستم هم که مثل من مبتلا به کرونا شده بود اونجا بود و وقتی علائمی که مطرح کردم رو تائید کرد ... بوی شدید روغن نباتی رو تایید کرد ... به خودم امیدوار شدم که حداقل مشکل از من نیست ؛ از محل کار دوستم بر میگشتیم پیاده ... در نقاطی که فاضلاب شهری وجود داشت ؛ دقیقا بویی که میگفتم توی مرغ و شیر و تخم مرغ احساس میکنم از فاضلاب شهری ساطع میشد (!) بلافاصله به دوستم گفتم و اونم تایید کرد که این بو رو چند وقته استشمام میکنه در جاهای مختلف ! گفت احتمالا بوی گیاه خاصی باشه ... ولی من حدس میزنم اصلا از گیاه و... نباشه. چون این بو کاملا جدیده و حدسم بر اینه که احتمالا به دام و طیور خوراک یا موادی رو میدن که این بو روی گوشت و مواد غذایی منتقل میشه !

در مورد همین بو و مزه هم موارد دیگری هم بود که سعی کردم به پدرم ثابت کنم که محصولات افت کیفیت داشتن ؛ مثل بو و مزه و کیفیت محصولاتی غذایی و محصولات بهداشتی مثل دلستر و شامپو و صابون و.... اوایل دقت نکرده بود تا اینکه موقع خرید و استفاده شامپوی مورد علاقه خودش (شامپو گردو پرژک) به این نتیجه رسید که محصولات کیفیت سابق رو ندارن و با افت کیفیت رو به رو شدن . شامپوهای سری جدید پرژک ... اعم از شامپو سیر و شامپو گردو پرژک ... دلستر استوایی ... شامپو سدر صحت که هم رنگ سابق رو نداره و نه عطر سابق ... شامپو نرم کننده اکتیو (از شرکت اکتیو بعید بود این میزان افت کیفیت محصولات) ... صابون مایع دستشویی اکتیو ... اینا همه اشون یه جورایی در بو و رنگ و اون دلستر استوایی و نوشیدنی قهوه عالیس در کیفیت مزه هم به شدت افت کیفیت داشتن و همچنین با توجه به این محصولات بی کیفیتی که روانه بازار شده ؛ قیمت محصولات هم افزایش داشته که به نظرم اصلا و به هیچ وجه عادلانه نیست ! مخصوصاً در شرایط حال حاضر.